Hoe werkt het?
Breng motorische ontwikkeling simpel, snel en betrouwbaar in kaart. De MQ Scan wordt afgenomen in de gymzaal. De obstacle track, de Athletic Skills Track (AST), wordt uitgezet met materialen uit de gymzaal. De afname werkt geheel gedigitaliseerd. Via een app worden kinderen eenvoudig gescand. Resultaten en rapportages zijn vervolgens direct online zichtbaar. Vandaag scannen is morgen het verschil maken!
Hoe werkt de MQ Scan?
Motorische vaardigheid wetenschappelijk onderbouwd en gevalideerd testen. De MQ Scan is snel, simpel en betrouwbaar.
De scan wordt binnen één gymles afgenomen in 3 simpele stappen met spullen uit de gymzaal en onze app:
Zet het parcours uit in de gymzaal
De MQ Scan bestaat uit drie wetenschappelijk onderbouwde en gevalideerde tracks.
Start de registratie via de app
Wanneer het parcours is uitgezet kan het scannen beginnen.
Download de rapportage(s)
Wanneer de scan is voltooid kun je rapportages op kind-, klas- en schoolniveau direct inzien en downloaden vanuit het online dashboard.
Voorbeelden Rapportages
Rapportage Leerling
Per leerling is er een uitgebreide rapportage en een versimpelde versie voor de ouders. In de leerling rapportage zie je uiteraard de MQ-score, hoe deze score zich verhoudt ten opzichte van leeftijdsgenoten, met welke onderdelen de leerling moeite had en tot slot hoe de MQ-score zich door de jaren heen ontwikkelt.
Rapportage Klas
Op klasniveau is te zien hoe de gehele klas presteert, het verschil tussen jongens en meisjes en met welke onderdelen de groep moeite had. Hiermee kan de leraar met de groep aan de slag om bijvoorbeeld een aantal onderdelen extra aandacht te geven. Het lesaanbod kan zo beter afgestemd worden op het niveau van de leerling, zodat iedere leerling op zijn niveau wordt uitgedaagd.
Rapportage School
In de school rapportage is de totale score van de school te zien, de verdeling van de verschillende motorische niveaus en kan er verder worden ingezoomd op geslacht en leeftijd. Dit is een overview rapportage waarbij het ook interessant kan zijn om verschillende scholen bijvoorbeeld binnen een schoolbestuur of gemeente te vergelijken.