Er zijn verschillende redenen waarom er een foutmelding kan optreden tijdens het uploaden. Heb je tijdens het uploaden gebruik gemaakt van het voorbeeld Excel bestand? Het kan ook zo zijn dat het BRIN-nummer niet overeenkomt. Het juiste BRIN-nummer vind je rechtsboven bij de profielpagina.

Hoe dat precies werkt kun je zien in deze video.

 

Voorbeelden van foutmeldingen:

1. Brinnummer komt niet overeen
Brinnummer dat in het excel bestand voor het uploaden staat komt niet overeen met die bij ons is aangeleverd. Check je profielpagina in het dashboard voor je brinnummer. Een veelgemaakte fout is dat het vestigingsnummer niet achter het brinnummer is gezet.

2.Er is iets misgegaan met uploaden
Dit kan komen doordat er stiekem toch een opmaak in het excel bestand geslopen is. De makkelijkste manier om dit op te lossen is om alle gegevens uit het huidige bestand te kopiëren naar een nieuw ‘schoon’ bestand en te plakken met alleen waarden (plakken speciaal > alleen waarden).

3. Geboortedatum onjuist
Kinderen van 3 of 14 jaar kunnen niet geüpload worden. De MQ Scan is gevalideerd van 4-13 jaar.

4. Een klas moet minimaal 7 kinderen bevatten
Combinatieklassen hoeven niet opgesplitst te worden. Voorheen moest dat wel, maar als je een combinatieklas nu opsplitst loop je het risico dat er minder dan 7 kinderen in een klas komen.